MyLED Oświetlenie Handel Pompy płynów w samochodach muszą być niezawodne

Pompy płynów w samochodach muszą być niezawodne

Pompa paliwa jest integralną częścią układu wtrysku paliwa w samochodzie.

Pompa ta, odpowiedzialna za dostarczanie ciśnienia do wtryskiwaczy paliwa, jest sterowana elektrycznie przez komputer samochodu za pomocą przekaźnika pompy paliwa. Regulator ciśnienia paliwa służy do kontroli ciśnienia, które może znajdować się wewnątrz pompy paliwowej lub zewnętrznie na szynie paliwowej. Większość dawnych pomp paliwowych układu wtryskowego znajduje się wewnątrz zbiornika paliwa i ma czujnik poziomu paliwa podłączony do obudowy pompy. Mimo że silnik elektryczny jest zanurzony w paliwie, nie ma niebezpieczeństwa pożaru z powodu braku tlenu w zbiorniku. Serwisowanie pompy lub czujnika poziomu wymaga demontażu pompy, co można wykonać przez port serwisowy w nadwoziu samochodu lub przez zdjęcie zbiornika paliwa. Podstawą działania nowoczesnej elektrycznej pompy paliwa jest użycie silnika prądu stałego w zespole pompy, który zasysa paliwo znajdujące się w zbiorniku gazu. Stamtąd wysyła go przez przewód paliwowy do szyny paliwowej, gdzie można go wtryskać do cylindra. Następnie miesza się z powietrzem i iskrą, tworząc spalanie, a na końcu pompy znajduje się filtr, który zapobiega przedostawaniu się zanieczyszczeń do zbiornika.

Dodatkowo istnieje pływak paliwa, który dosłownie unosi się nad paliwem.

Ten pływak ma przymocowane ramię, które wysyła sygnał przez płytkę elektryczną. Ten opór jest odczytywany przez wskaźnik paliwa i informuje, ile paliwa pozostało w zbiorniku. Istnieje również inny rezystor elektryczny, który jest zanurzony, ale gdy jest wystawiony na działanie powietrza, wie, że masz bardzo mało gazu i informuje lampkę ostrzegawczą o niskim poziomie paliwa, aby się zaświeciła. Dla tych, którzy mają starsze pojazdy i mechaniczne pompy paliwowe, proces jest nieco inny. Pompa paliwa w tej sytuacji ma dźwignię pompy, która porusza się w górę i w dół, gdy wałek rozrządu obraca się. Jest to prosty system, który działa bezpośrednio z silnikiem, a nie ze zintegrowanym silnikiem prądu stałego. W samochodzie potrzebna jest także pompa do dystrybutora oleju, która dba o dobre podawanie oleju.